Доктор медицини Зейн Обаджі - медичний директор ZO® Skin Health, Inc та відповідає за розробку нових терапевтичних процедур, протоколів і засобів для досягнення здорової шкіри. Крім того, він є сертифікованим практикуючим дерматологом та очолює Інститут здоров'я шкіри Obagi в Беверлі-Хіллз, штат Каліфорнія. Він автор і педагог більш 200 лекцій про здоров'я шкіри в усьому світі. Вже більше 35 років як доктор Обаджі визначив принцип догляду за шкірою і продовжує розвивати концепцію створення і підтримки здорової шкіри, а не просто лікування хвороби або лікування пошкодженої шкіри.
Доктор Обаджі спочатку задумав і вивів на ринок те, що стало в світі найбільш визнаним серед лікарів дерматології - косметичні продукти Obagi Nu-Derm® і Obagi Blue Peel®. Тепер доктор Обаджі, як медичний директор ZO® Skin Health, переглянув концепцію здоров'я шкіри і включив комплексні рішення, які покликані подолати розрив між терапією та підтриманням по-справжньому здорової шкіри.
"Чому я припинив співпрацю з компанією Obagi Medical Products, Inc."
Доктор Зейн Обаджі і його нове бачення здоров’я.
Доктор Зейн Обаджі, всесвітньо відомий експерт здоров’я шкіри, розповідає чому він розірвав відносини з Obagi Medical Products, Inc. і як він використовував нову філософію здоров'я шкіри, створюючи компанію ZO® Skin Health, Inc. Bін також пояснює, чому змінилася наука про здоров`я шкіри, а також яким чином ZO® Skin Health, Inc. піднімає професійний догляд за шкірою на більш високий рівень.
Подорож доктора Обаджі в сферу дерматології почалась 35 років тому. І сьогодні, в якості медичного директора ZO® Skin Health, Inc, його енергія й ентузіазм, спрямовані на здоров’я шкіри, такі ж сильні, як і колись.
Яка Ваша філософія здоров’я шкіри?
Доктор Обаджі: Існує один основний принцип, який я вважаю ключовим, - лікування захворювання шкіри потрібно проводити в контексті відновлення її здоров'я. Не можна концентрувати увагу виключно на хворобі, тому що результати будуть неповними і короткочасними. Три принципи відновлення здоров'я шкіри:
- Корекція (поліпшення епідермісу),
- Стимуляція (поліпшення дерми),
- Відбілювання та Змішування (усунення проблеми пігментації).
Тому, коли відбувається орієнтація на конкретне захворювання, наприклад, акне, необхідно з ним боротися в ширшій системі. Спочатку Корекція, потім Агенти Акне, потім Стимуляція, а потім Відбілювання і Змішування. Моя філософія - лікувати захворювання шкіри, розглядаючи його в межах всього блоку шкіри, так як хвороба впливає не тільки на одну ділянку шкіри, яку можна побачити чи доторкнутися, вона впливає на всі клітини, і необхідно лікувати кожну складову, щоб повністю відновити здоров’я шкіри.
У чому унікальність Вашого підходу до догляду за шкірою?
Є так багато методів лікування, а також різноманітні засоби на ринку - чим же відрізняється продукція ZO® Skin Health?
Доктор Обаджі: Наука про здоров’я шкіри, як і будь-яка інша наука, не стоїть на місці. Таким чином, необхідність у поліпшенні, розширенні і постійній адаптації є не тільки важливим, але і необхідним елементом в отриманні оптимальних результатів лікування. Що відрізняє ZO®Skin Health, Inc - це наш універсальний підхід до здоров'я шкіри. Ми дотримуємося принципів, які я установив 25 років тому (Корекція, Стимуляція і Відбілювання /Змішування), поєднуючи їх з найбільш сучасними інгредієнтами, наприклад, протизапальними, чи компонентами, які пришвидшують репарацію ДНК, підсилюють захисну функцію шкіри, контролюють пігментацію без гідрохінону.
Наприклад, ми недавно дізналися про деякі недоліки гідрохінону. З'ясувалося, що шкіра набуває резистентності, якщо використовувати гідрохінон більше ніж 3-5 місяців без перерви, також гідрохінон підвищує світлочутливість шкіри і може призводити до проблем пігментації внаслідок втрати меланіну. Гідрохінон допомагає загальному вирішенню деяких медичних проблем (підхід Загального Відновлення), але його ефект обмежений, тому що він не надає тривалих переваг і не усуває запалення, що виникло з причини різних факторів (зовнішніх, внутрішніх, деяких топічних інгредієнтів).
Ми також недавно з'ясували, що існують деякі випадки, при яких не рекомендується використовувати третиноїн. В таких ситуаціях шкірою використовується тільки частина третиноїну, невикористана частина може викликати подразнення і запалення. З цієї причини пацієнтам слід використовувати третиноїн тільки протягом 3-5 місяців. Після цього я рекомендую пацієнтам переходити на ретинол у відповідному складі та концентрації для підтримки та профілактики.
Що відрізняє продукти ZO® Skin Health і ZO® Medical - це більше переваг, покращені результати протоколів лікування, більш широкі межі безпеки, економічність і особлива увага до побажань пацієнтів завдяки пропозиції концепції профілактики. Забезпечуючи доступ до нашої продукції медичної лінії тільки лікарям, ми усуваємо самолікування пацієнта без медичного спостереження.
Що викликало Ваш інтерес до здоров’я шкіри?
Доктор Обаджі: Я почав свою кар'єру в патології, де мав справу з ураженими тканинами, що не тільки викликало мій інтерес до того, як функціонують клітини, а й забезпечило мене базою знань і набором інструментів, які допомогли мені дійсно зрозуміти чому потрібно лікувати не стільки захворювання, скільки клітини, в яких і знаходиться суть проблеми. Я швидко зрозумів, що шкіра - не стіна, яку можна просто пофарбувати і відремонтувати, до клітин потрібно ще добратися і пробудити їх. Мене захопило те, що шкіра немовляти ідеальна при народженні, тому що всі клітини працюють належним чином. Я хотів зробити це можливим для людей різного віку і способом цього досягти є сприйняття шкіри як єдиного цілого. Одним із поворотних моментів для мене стала ситуація, коли каструля з киплячою водою перевернулася на спину моєї сестри і привела до опіків третього ступеня і тримісячного перебування в лікарні. Я бачив розчарування лікарів і шрами, які залишилися на спині і чітко вирішив не допустити такого типу ушкодження у майбутньому. Так наука про здоров’я шкіри і профілактика стали захопленням мого життя.
Розкажіть про початок Obagi Medical Products, Inc («OMP»). Яким було Ваше бачення компанії, коли Ви заснували її в 1988 році?
Доктор Обаджі: Попередник OMP - компанія World Wide Products, Inc. - була створена для виробництва рецептурних косметичних засобів, які призначаються пацієнтам в кабінетах лікарів.
Я задумав і вивів на ринок оригінальну систему Obagi Nu-Derm® і комплект Obagi Blue Peel®. Агресивні засоби, які строго призначаються лікарями для догляду за шкірою є важливою частиною моєї філософії, і моєю метою було забезпечити цими засобами лікарів. Окрім цих продуктів, я продовжував свій прямий контакт з лікарями по всій країні через симпозіуми та систематичні денні лекції про ведення протоколів лікування. Відновлення здоров’я шкіри не може бути досягнуто шляхом одних тільки засобів, лікар повинен знати, як використовувати їх найбільш ефективно через покрокові протоколи лікування. Донесення цієї думки було значною частиною мого бачення.
Яка була Ваша роль в Obagi Medical Products?
Доктор Обаджі: У 1997 році я продав World Wide Prodacts, Inc., яка була перейменована новими власниками в Obagi Medical, і я став медичним директором. Я залишився акціонером OMP і членом ради директорів, але не брав участі в щоденних бізнес-операціях після продажу компанії. Початкові кошти залишилися економічною основою компанії. З часом моя роль там почала зменшуватися.
Що сталося з Obagi Medical Products, коли вона стала публічною?
Доктор Обаджі: Ну, це досить просто. У центрі уваги для OMP стало задоволення акціонерів і досягнення певних показників. Компанія створювала засоби, що не були засновані на моїй філософії відновлення здоров’я шкіри, що було не просто для мене. Мені стало вкрай некомфортно працювати з таким підходом, тому що засоби почали відхилятися від моєї філософії. Крім того, я хотів продовжувати розвивати свої продукти так, щоб вони були у відповідності з тим, що ми дізналися про здоров’я шкіри. Як я вже сказав, наука про здоров’я шкіри розвивається, і ми зобов'язані заради наших пацієнтів постійно удосконалювати нашу продукцію на основі того, що ми дізнаємося про шкіру. Я був відданий здоров'ю шкіри, але як тільки компанія стала публічною, стало зрозуміло, що мої пріоритети НЕ відповідали цілям OMP.
Чому Ви пішли з Obagi Medical Products?
Чи підтримуєте Ви стосунки з Obagi Medical Products тепер?
Доктор Обаджі: Озираючись на 1997 рік, я шкодую, що продав свою компанію (World Wide Products) групі інвесторів. Пізніше я дізнався, що бізнес і наука не завжди йдуть рука об руку. Я думав про здоров’я шкіри, а бізнесмени думали про прибуток. Я хотів продовжувати навчання та лекції. Я хотів зміцнити зв'язки з лікарями. Як я вже сказав, наука про здоров’я шкіри постійно розвивається, і ми зобов'язані заради наших пацієнтів постійно вдосконалювати нашу продукцію на основі того, що ми дізнаємося про шкіру. Стало зрозуміло, що у OMP і мене було різне бачення майбутнього засобів по догляду за шкірою і в якому напрямку вони повинні розвиватися, тому я вирішив створити нову компанію на основі передової науки про здоров’я шкіри. Сьогодні у мене немає абсолютно ніяких відносин з Obagi Medical Products.
Яким було Ваше бачення ZO® Skin Health, Inc, коли Ви запустили його в 2007 році?
Доктор Обаджі: Я хотів втілити свої мрії, поставивши в центр уваги здоров’я шкіри, реалізувати свої ідеї 25-річної давності і розширити їх знаннями і новими принципами теперішнього часу. Профілактика є суттєвою частиною здоров’я шкіри. З ZO® Skin Health я хотів створити принципи та продукти для людей, які хочуть мати здорову шкіру, підтримувати її і запобігти майбутнім проблемам, згідно немедичного підходу. З боку ZO® Medical, я хотів підтримати безпеку пацієнтів, допомагаючи лікарям і пацієнтам створити більш тісні зв'язки, щоб лікувати нездорову шкіру спільно.
Яке Ваше бачення ZO® Skin Health, Inc тепер? Де бачите компанію через 10 років?
Доктор Обаджі: Ми - це майбутнє догляду за шкірою. У нас є всі компоненти - наука, продукти, керівництво, протоколи і лікарі. Поєднання моїх принципів 25-річної давності та розроблених сьогодні дозволить лікарям лікувати, підтримувати, запобігати і забезпечувати досконалий і винятковий догляд за шкірою для людей в усьому світі.
Мені подобається називати цей підхід «Універсальний підхід до здоров’я шкіри».
Коли Ви запустили ZO® Skin Health, Inc, Ви були всі ще зв'язані з OMP?
Доктор Обаджі: Я завжди мріяв про створення безрецептурної лінії для завершення свого циклу здоров’я шкіри, але до середини 2000-х років OMP все ще їх не випускала.
Таким чином, повідомивши і отримавши схвалення OMP, я заснував ZO® Skin Health, Inc, щоб здійснити свою мрію. Я вважав, що OMP підтримає нову компанію, чого, однак, не відбулося.
Які відмінності між продуктами ZO® Skin Health, Іnc. і тим, що пропонує Obagi Medical Products?
Доктор Обаджі: Продукти OMP були хорошими для свого часу, але сьогодні я вважаю, що вони застаріли. Я задумав і вивів на ринок оригінальну систему Obagi Nu-Derm® більше 25 років тому на основі тогочасних принципів здоров'я шкіри (Корекція, Стимуляція, Відбілювання і Змішування).
Проте цих принципів, які гідно служили лікарям і пацієнтам протягом багатьох років, вже не достатньо і підходять вони не для всіх. За останні десять років ми виявили негативні наслідки запалення і глікації, необхідність підвищення міцності шкіри та підвищення здатності шкіри протистояти негативним наслідкам багатьох зовнішніх і внутрішніх факторів, а також необхідність підвищення здатності нашої шкіри відновлювати пошкоджену ДНК. Це - наші нові цілі, які повинні бути з'єднані зі старими принципами, щоб збільшити переваги відновлення здоров’я шкіри і розширити існуючі протоколи лікування (не тільки для лікування проблем шкіри, а й для їх запобігання). Всі ці нові відкриття і принципи відображені в продуктах ZO® Skin Health і ZO® Medical.
OMP виробляє систему Obagi Nu-Derm® і системи продуктів для конкретних захворювань (Obagi CLENZIderm® і Obagi Rosaclear®) і продукти проти старіння (Obagi ELASTIderm®). Але в наших продуктах ZO® Medical я з’єднав всі агенти і компоненти, необхідні для досягнення тих же результатів, що і в системах для конкретних хвороб через чітко визначені та легкі в дотриманні протоколи, одночасно відновлюючи здоров’я шкіри.
Це призводить до більш гнучкої лінії продуктів, більш якісному лікуванню та щасливим пацієнтам.
Чи з'явилися на горизонті інші нові процедури для оздоровлення шкіри, яким Ви раді?
Доктор Обаджі: Так, звичайно! Я б згадав протизапальні засоби. Ми дізналися, що сонце, особливості харчування і деякі ліки можуть викликати сильне запалення шкіри, яке призводить до порушення функції клітин і запускає в шкірі механізм самознищення. В наших продуктах є інгредієнти, які допомагають зменшити джерела запалення, і ми будемо продовжувати додавати їх в продукти як ZO® Medical, так і в ZO® Skin Health. Ми також знаємо , що з віком шкіра стає тонкою і слабкою. По суті, клітини засинають, навіть якщо немає проблем зі здоров'ям. Наприклад, шкіра літніх людей пошкоджується в два-три рази сильніше, ніж шкіра молодих людей, коли вони піддаються впливу сонця, макіяжу, подразників або зволожувачів. Ми створили концепцію «Стабілізації», яка має на меті збільшити пружність шкіри з віком, щоб зробити її більш стійкою. Дивлячись в майбутнє , ми націлені на постійне вивчення здоров’я шкіри і нових великих ідей, подібних до цієї, щоб допомогти пацієнтам і лікарям.
Ви працюєте в цьому бізнесі вже багато років і першим бачили, як технологія відбивається на індустрії догляду за шкірою. Що відбувалося на Ваших очах із зростанням інтернет-продажів протягом останнього десятиліття?
Доктор Обаджі: Інтернет дійсно зробив негативний вплив на якість медичної допомоги, яку пацієнти отримують сьогодні. Дозвольте навести приклад - гідрохінон. В минулому можна було придбати гідрохінон тільки за призначенням лікаря. Це підтримувало зв'язок лікаря і пацієнта і дозволяло лікарям стежити за прогресом пацієнта. Але сьогодні деякі компанії дозволяють продаж продуктів з гідрохіноном через Інтернет, що є зручним, але небезпечним для пацієнтів. Це відбувається тому, що багато компаній хочуть збільшити продажі незалежно від можливих наслідків. В результаті пацієнти перестають ходити до лікаря , займаючись самолікуванням продуктами з гідрохіноном, купленими через Інтернет. Управління з контролю за продуктами і ліками (FDA) знає про це, але не може запобігти кожній угоді подібного роду. У компанії ZO® Skin Health, Inc ми не дозволяємо продавати продукти з гідрохіноном через Інтернет, їх можна придбати тільки після консультації лікаря. В інтересах безпеки пацієнтів, я сподіваюся, що інші компанії будуть наслідувати наш приклад.
Яка Ваша думка про індустрію догляду за шкірою в цілому на даний момент?
Доктор Обаджі: Здоров’я шкіри - моя пристрасть, так що я, ймовірно, жорсткий критик, бо я хочу, щоб індустрія була максимальної якості. Але сьогодні вона стикається з серйозними проблемами. Коли так багато пацієнтів лікують себе продуктами, які вони придбали через Інтернет, і так мало з них звертаються до лікаря, щось явно йде не так. Індустрії дійсно потрібно вирішити питання з продажем товарів через Інтернет, щоб пацієнти перестали марно пошкоджувати свою шкіру.
Я також хотів би бачити, щоб вся індустрія об'єдналась і припинила випускати продукти «миттєвої дії», замість цього розглядати механізм роботи шкіри в цілому. Я не вважаю, що інші компанії цієї сфери погані, я просто думаю, що вони використовують неправильну концепцію. Це як з схудненням - якщо ви хочете бути в хорошій формі, потрібно не лише займатися спортом, але і вживати здорову їжу, пити воду і приймати відповідні добавки. Створення здорової шкіри вимагає такого ж підходу - все тіло повинно «слідувати програмі». Я б хотів, щоб дана індустрія прийняла цей більш цілісний підхід.
У Вашій нинішній ролі в ZO® Skin Health, Inc. від чого Ви отримаєте найбільше задоволення?
Доктор Обаджі: Мені дуже подобається спілкуватися з іншими ентузіастами по догляду за шкірою. Мені дуже пощастило з можливістю подорожувати по світу і зустрічатися з лікарями, хірургами і вченими, які поділяють мою захопленість здоров'ям шкіри. Публічні виступи є значною частиною мого життя, і мені вони подобаються. Я надаю навчання для лікарів, виступаю на медичних конференціях, читаю лекції в школах і подорожую по всьому світу для участі в симпозіумах і подібного роду подіях. Ми говоримо про науку здоров’я шкіри, протоколи лікування та останні досягнення.
Здоров’я шкіри - це моя пристрасть, і я хочу поділитися нею з іншими. Це одна з причин, чому я пишу книгу про мою філософію здоров’я шкіри. Я хочу поділитися зі всіма тим, що я вивчив і продовжую вивчати, щоб допомогти людям виглядати вічно молодими.